Bockatorpet nedbrunnet

2012-09-03 i Bockatorpet / Nyheter

Tidigt på måndagsmorgonen brann Bockatorpet ned till grunden. Räddningspersonal larmades 4.45 och vid ankomsten en kvart senare var huset helt övertänt. Brandkåren fick inrikta sig på att hindra spridning av elden, medan vår kära klubbstuga helt förstörde

I Bockatorpet fanns massor av idrottspriser, mycken dokumentation och arkiv från klubbens tidigare verksamhet, skid- och orienteringsprylar och en hel del annat. Vi har våra inventarier försäkrade hos Folksam, medan kommunen har huset försäkrat. Just nu är även utetoaletterna avstängda, vatten och el till dem kom från Bockatorpet. Förhoppningsvis kommer kommunen de närmaste dagarna på något sätt lösa detta, för alla dem, inte minst skolelever, som bedriver verksamhet i området.

Servering, tipspromenad och nästa söndags svamputflykt är därför inställda. Vår egen löpnings- och orienteringsverksamhet får bedrivas så gott det går. Mycket material har genom branden gått förlorat.

Ett allmänt medlemsmöte kommer att hållas på Brunnen i Arkelstorp måndagen 10 september kl 18.30. Då är det viktigt att så många som möjligt ställer upp för att gemensamt kunna planera för fortsatt verksamhet.