Löpning

I Härlövs IF är löpare av alla sorter välkomna. Vi har löpare som tar medaljer på SM, gör bra resultat på tuffa traillopp, men de flesta är motionärer som gillar att röra på sig.

Vi har gemensamma träningar tisdagar "distanstrail" och torsdagar "tempolöpning" för de "vuxna" och lite bättre löparna. Sedan förekommer också mer träning på helgerna när det inte är tävlingar. Meddelande om träningar får man i Facebookgruppen Bockeboda Trail Runners. (Länk till gruppen.)

Tisdagar och torsdagar startar träningarna 18:00 vid Bockatorpet.

Klubben arrangerar varje år Kristianstad Trail i slutet av november, sista söndagen före första advent.

Just nu har vi inga rena barn och ungdomsgrupper eller motionsgrupper för löpning, men vi är öppna för nya initiativ. Våra motionärer och yngre tränar alltså på egen hand just nu. (Fler ledare/tränare behövs för att komma igång med ett utökat utbud.)

Tidigare har vi haft många olika löptävlingar och motionslopp på programmet, Byastafetten, Knatet och Tjejloppet är väl de som många känner igen, och får vi ihop tillräckligt intresserade som vill arrangera fler lopp, så finns det möjligheter för fler nya lopp.