Bockatorpet

Välkommen till Bockatorpet

Bockatorpet har för närvarande inga ordinarie öppettider, men dusch och omklädning är oftast öppen för alla i samband med träningar tis- och torsdagar kl 18-20. Däremot är omklädningen öppen för medlemmar med egen tagg 6:00-22:30 alla dagar året om.

Elljusspåret är tänt vid behov alla dagar året om 6:00-22:30.

Tips- och bingopromenaderna, med servering på söndagsförmiddagar hoppas vi kunna bemanna några veckor under vår och höst. Anslås om och när det blir aktuellt. (Fler frivilliga krafter behövs!)

Välkomna!

Adress: Bockebodavägen 474-80, 291 92 Kristianstad

(OBS! Detta är inte klubbens adress! Utan en adress som är bra att slå in om du ska besöka Bockatorpet.)

bockatInvigCC

Bockatorpet är klubbstuga för Härlövs IF, men också Kristianstads kommuns bästa frilufts- och motionsanläggning, med elljusspår, många andra motionsspår och ett utegym.

Bockatorpet erbjuder omklädningsutrymmen, dusch och bastu under hela året.

Med elljusspår på 2,5 km och andra motionsspår på 2,5 - 15,5 km, erbjuder vi Kristianstadstraktens bästa möjligheter till löpträning, motionspromenader och liknande. Vintertid så gör vi skidspår så fort snömängden tillåter.

Bockatorpet är ett populärt utflyktsmål för skolor, andra föreningar och olika sällskap. Det finns vid stugan gräsplaner för t ex brännbollsspel, fem fasta grillplatser och ett vindskydd med tak för fikapauser vid dåligt väder. Det är också möjligt att hyra Bockatorpet för olika aktiviteter, som föreläsningar, företagsdagar och "lugna tillställningar". Se uthyrningssidan för mer information.

Bockatorpet ligger på Nävlingeåsen, ca 10 km väster om Kristianstad, strax söder om Önnestad. Följ skyltning till Bockeboda strövområde. Länk till karta på Eniro:

"Nya Bockatorpet" invigdes den 25 januari 2015, efter att "gamla Bockatorpet" brann upp 3 september 2012.