Orienteringsträning "Just nu"

2021-03-09 i Orientering / Nyheter

(Uppdaterad 2021-05-13) Här försöker vi presentera aktuella orienteringsträningar, och uppdaterar efterhand det dyker upp fler träningar. De flesta träningarna går att genomföra Coronasäkert flera dagar på egen hand. Välkomna!

Veckans bana - Härlövs IF

Vi erbjuder veckans bana hela maj månad ut, sedan tar vi sommarpaus. Vi lägger in information om aktuell träning på Eventor - sista dagen träningen är öppen, för att du ska kunna anmäla deltagande ända fram tills träningen stänger.

Banor finns för alla: Svårare banor kort ca 3 km och mellan ca 5 km, som kan kombineras till en lång på ca 8 km. Gul som lättare bana för vuxna nybörjare och lite svår för yngre orienterare 3-3,5 km. Vit som lätt bana för de flesta nybörjare 2-2,5 km. Grön bana för de yngsta nybörjarna på ca 1,5-2 km.

Gratis för medlemmar, övriga 40kr för vuxen och 20 kr betalas via Swish eller genom överenskommelse med någon klubb. (Anslag med swishnummer finns vid Bockatorpet.)

Länk till Eventor: https://eventor.orientering.se/ (Där väljer du Visa endast Veckans bana eller Visa endast När- och klubbtävlingar för andra träningar.)

Träningarna läggs även in på Livelox, där du kan ladda upp din gps-fil, om du har någon klocka eller mobil som har gps-funktion och kan då se på kartan hur du har sprungit mellan kontrollerna. (Och hur andra har sprungit...)

"OCK-träning" (Pan, Härlöv)

För de som vill träna på lite andra terrängtyper, ha lite klurigare övningar, så kommer vi att erbjuda olika träningstillfällen med denna typ av banor och övningar i samarbete med grannklubbarna (ev kommer FK Åsen också med?).

Träningar resten av våren:

v. 19 Horna Fure
v. 20 Sprint träning Vä
v. 21 Kronoskogen (OLGyms träning) och sprint träning Önnestad
v. 22 Åhus Norra
v. 23 Gropahålet
v. 24 Degeberga
v. 25 Rinkaby skjutfält
Skogsträningarna är oftast ute torsdag-söndag. Sprintträningarna kan springas på tisdagen och torsdagen med start 17:30-18:15 (ev lite längre vid behov).

Övriga träningar

Håll utkik på Eventor!!! Finns massor med Veckans bana runt om i landet t ex. Det kan dyka upp mindre tävlingar från juni och framåt. SKOF-ungdom har lite på gång och även andra arrangemang kan bli aktuella.

Träningstips

Du har väl koll på Hittaut? Finns i Kristianstad, Hässleholm, Östra Göinge, Malmö, "Skåne", Karlshamn, Ronneby och Karskrona om vi begränsar oss till Skåne och Blekinge. Borde kunna bli drygt 1000 checkpoints att hitta inom ganska nära håll.

Se länkar ovan.

Glöm inte att kolla på sociala medier, vi finns på både Facebook och Instagram.