Bäckaskogsnatten avslutar höstens Orientering för ALLA

2020-10-10 i Orientering / Nyheter

Tisdag 20/10 vid Bäckaskog Slott avslutar vi höstens Orientering för ALLA. Traditionen med Bäckaskogsnatten firar i år 20-årsjubileum. Klicka på läs mer för mer info! Välkomna!

Tisdag 20 oktober

Bäckaskogsnatten, klubbens traditionsrika park-skogs-orienteringen vid Bäckaskog Slott.

20:e gången för Bäckaskogsnatten, 20 oktober 2020,

Start från ca 18:20-18:45.

Banor för ALLA, några få pannlampor finns att låna, så ta med egen lampa om du har och har du någon extra, så ta med den/de också om någon annan behöver låna.

P g a Corona blir det inte den traditionella fikan. Vi är ute och grillar korv istället. Vi försöker ha duschar som vanligt, men den som känner sig osäker - ta med torrt ombyte och duscha hemma. Kom ombytta i så stor utsträckning det går, så undviker vi trängsel i alla utrymmen.

Vad händer sedan på tisdagrna?
Jo, då blir det löpträning, med löpskolning, traillöpning, styrketräning för löpare.
Vi brukar ha i huvudsak ungdomar 13-16 år som fokus på dessa träningar, men finns det ett gäng yngre som vill ha en liten egen grupp, så kan vi försöka styra upp en sådan grupp också. (Behövs några intresserade föräldrar eller äldre ungdomar som vill vara ledare...)