Orientering för ALLA - Önnestad 29/9

2020-09-28 i Orientering / Nyheter

På tisdagen väntar ny sprintorientering, denna gången i Önnestad. Vid grundskolan, parkering enligt bild. Följ snitsel till samlingsplatsen, söder om Idrottshallen. Start från ca 17:45 - ca 18:30. Välkomna!

Första start senast 18:00 (försöker vara klar till 17:45)
Start fram till ca 18:30 (blir skumt ganska snabbt)
Elektronisk stämpling (Sportident)
Även nya är välkomna att prova!
Kvällens träning bjuder på två övningar:
1. Skolgårdsslingor - 2-3 st för Grön och Vit (A,B,C), 4 st för Gul (A-E), 5 st för övriga (A-E)
2. Sprintbana - Grön, Vit, Gul och Lång för övriga.
Skolgårdsslingorna ska göras först, för att man ska bli lite trött innan själva banan, träning på start, stämpling och snabbt bestämma vägval.
Nästa vecka blir det nattorientering vid Bockatorpet - första delen av banan i skymningsljus.
Och sedan blir det två veckor till med nattorientering, innan dessa orienteringsträningar gör vinteruppehåll... Men då blir det andra träningar...
Veckans bana finns vid Bockatorpet fram till söndag 4/10 - finns på Eventor och Livelox. Sista Veckans bana för hösten nästa vecka i Uddarp. Se mer om hur Veckans bana fungerar i tidigare nyhet på hemsidan.
Välkomna!