Stjärnkampen - för dig som är 13-16 år!

2020-08-18 i Orientering / Nyheter

1 september startar Stjärnkampen, där klubbens ungdomar som är 13-16 år ska utföra olika uppdrag. Vi anmäler lag efter träningen 25 augusti (Orientering för ALLA), så kom då och anmäl ditt intresse! (Även löpare/skidåkare välkomna!)

I Stjärnkampen finns 40 olika uppdrag, varav ca 10-15 st är olika orienteringsuppdrag, medan övriga handlar om andra aktiviteter, som fysisk träning och social gemenskap. Därför kan även de som "bara" vill springa eller träna längdskidor eller bara träna också vara med. Det är roligare att träna om man är flera helt enkelt. (Är man nu t ex 12 eller 17-18 år och verkligen vill hänga med, så är det också OK.)

Orienteringsträningarna blir på tisdagar på Orientering för ALLA, torsdagsträningarna med OCK (Orienteringscentrum Kristianstad) och eventuella tävlingar.

Löpträning blir vid Bockatorpet tisdagar och torsdagar 18:00. (Ev kan någon förälder/ledare behöva hjälpa till om det är många intresserade.)

Senare i höst har vi även rullskidor/skidträning, innebandy och motionssimning som möjliga aktiviteter.

Informationsblad kan laddas ner här.