World Orienteering Day 23-29 maj!

2018-05-21 i Orientering / Nyheter

Välkomna att prova orientering onsdag 23 maj och tisdag 29 maj! 23 maj är vi vid Väskolan (backen bakom Väbadet/Tennishallen) och 29 maj är vi i närheten av Öllsjö skola. Välkomna!

23 maj:
Labyrintorientering. Vi snitslar upp en stor labyrint och sedan ska man hitta ett antal kontroller i rätt ordning innan man får komma ut ur labyrinten. Flera olika nivåer/levels kommer att finnas, så alla kan vara med och prova. Kort och intensiv övning. Man kan med fördel utmana någon kompis...

Kan göras på väg till och från annan aktivitet i närheten, tar 5-15 minuter beroende på hur många som kommer.

(Om tid finnes så kan det bli några kortare mer "vanliga" banor också.)

29 maj:

Sprintorientering. Härlövs IF:s Orientering för ALLA, där alla kan vara med! Många slingor på olika nivåer. Mer "vanliga" banor. Om samlingsplatsen blir annan än vid skolan, så kolla information dagen före övningen på hemsidan.

Välkomna!