Orientering för ALLA

2017-03-21 i Orientering / Nyheter

Nu är det dags för tisdagsträningar med orientering för ALLA - både yngre och äldre, nybörjare och mer rutinerade. Välkomna!

Den 28 mars kl 18 vid Bockatorpet startar vi träningen för de som har varit med tidigare och som vanligt kommer det att finnas banor med olika svårighetsnivårer.

Efter påsk, den 18 april, hälsar vi nybörjare välkomna. Vi samlas kl 18 vid Bockatorpet.

Vi kommer att träna orientering varje tisdag fram till skolan slutar.

Ca 3-4 gånger är vi på annan plats än Bockatorpet - titta gärna på hemsidan, så att du inte missar träningen vid dessa tillfällen.

När kan man börja orientera?

Man kan börja orientera redan vid 6-8 års ålder, men då vill vi att någon vuxen följer med i skogen. Börjar man vid 9-11 års ålder är det ofta bra att ha med någon kompis till träningarna. Från ca 12 års ålder fungerar det oftast att börja orientera på egen hand redan från början. Och man ska inte tveka att komma på träningarna även om man är äldre ungdom eller vuxen - vi har träningar för alla åldrar och banor på flera olika nivåer.

Och man är välkommen att komma och prova några gånger innan man bestämmer sig för att vara med "på riktigt".