Klubbjackor

2011-03-30 i Föreningen / Klubbkläder

Det finns två varianter av klubbjackor - en tunnare ofodrad tränings-/överdragsjacka och en tjockare höst-/vinterjacka. Beställning av jackorna görs en gång per år, under hösten, till de som är intresserade.

Överdrags-/träningsjacka

En skön tunnare jacka som med fördel kan användas både under träning såväl som före/efter träning/tävling som överdragsjacka. Resårmudd med tumgrepp, dragkedja med reflex och två fickor med dragkedja framtill. Från Trimtex.

Modeller för herr/junior och dam.

Herr/junior: 130/140/150/160/S-XXL

Dam: XS-XXL

Medlemspris: 530 kr.

Vinterjacka

Klubbens nyhet från 2014 som blivit väldigt omtyckt av många medlemmar. En lätt fodrad, funktionell, softshelljacka som passar större delen av året. Vind- och vattenavvisande - WP3000/MVP1000.

Justerbar löstagbar huva, ytterfickor med dragkedjor, elastisk dragsko nedtill. Kardborrejusterintg och tunn innermudd i ärmslutet. Innerficka med dragkedja. Från D.A.D Sportswear.

Finns i herr (S-XXL) och dammodell (XS-XL).

Medlemspris 720 kr.