Bra pannlampor för under 1000-lappen!

2010-08-11 i Orientering / Nyheter

Höstmörkret är snart här, men med lite ljus i mörkret går träningen som en dans ändå! Vi är några som sedan i vintras använt en liten lätt och förvånansvärt stark pannlampa för ca 800 kr. Under läs mer hitta du mer information och hur du beställer.

Fördelarna är en bra lampa, lång lystid, kort laddningstid, den låga vikten och så priset. (Togs fram som cykellyse (MTB), så det går ju att använda om man ska ut och cykla också.

Nackdelen är att man inte får en bra huvudställning till lampan, men är man lite händig och har en bra ställning, så kan man själv montera ihop lampan med den gamla ställningen. (Enklare resårbandsställning ingår.) Ljuskäglan kan också upplevas som lite i smalaste laget, men det finns lösningar på det problemet.

Beställning kan göras antingen på egen hand eller så samlar Björn Nilsson ihop ett antal beställningar och gör större beställningar, då man kan få ytterligare några kronors rabatt på priset. Björn samlar in beställningar och beställer efterhand som han får ihop tillräckligt antal beställningar (3 eller 5 st).

Företaget heter DX (DealExtreme)

Här är några länkar till de artiklar man behöver för att beställa en pannlampa.

Pannlampspaket

Stömadapter

Förlängningssladd

Ska man beställa själv får man skaffa lösen till DX och betalning sker via PayPal (lösen och kontonummer). Normalt är leveranstiden 2-3 veckor och tullen kan vilja ha lite moms på grejerna om de blir stoppade där, men dyrare än 1000:- blir det inte och har man tur med valutakursen så blir priset inte över 800:- efter tullning.

Det går också att beställa en lins till lampan som sprider ljuset lite mer i sidled, här är frakten dock relativt stor (10Eur), så man får samla ihop några fler beställningar om man vill ha en sådan.

Hälsar Björn Nilsson