Sommartävlingar 2010

2010-05-29 i Orientering / Nyheter

Nu är det hög tid att planera sommarens alla tävlingar - här kommer en sammanfattning på tävlingar i juni - augusti, med lite egna kommentarer. Det finns också fler tävlingar norröver, så vill du iväg lite längre så kan du kolla själv i tävlingsprogrammet

18-20 Tre Skåningar och En Dansk, Helsingörs SOK/Helsingborgs SOK
4 etapper på knappt två dygn - roligt och jobbigare än man tror även om det handlar om medeldistans. En blandning mellan skogs-, park- och stadsorientering. Ett trevligt arrangemang!
(Kolliderar tyvärr med Jukola/Venla - men det blir väl några som ska dit iaf...)

18-21 Jukolaresa, med deltagande i Jukola och Venla (stafetter)
Härlöv deltar med ett herrlag (måste ev kombineras med någon klubb) och ett eget damlag och ett kombinerat med Andrarums IF.

30 (ons)OK Vilse 87 kvällstävling
Ny tävling i programmet, men det brukar vara bra orienteringsterräng som Vilse bjuder på.

30 (ons) Hörby Marknadslopp
En löptävling för den som vill kolla löpformen.

juli

1 (tors)OK Vilse 87 kvällstävling

3-4 TJOGET Emmaboda/Lessebo
En trevlig sommarstafett, med 20 sträckor - där man blandar unga och äldre i laget, på kortare och längre sträckor. Vi försöker få ihop ett eget lag till årets stafett! Anmäl intresse så fort som möjligt!

6-7 (ti-ons) Tjust 2-dagars Gamleby OK
En tävling i NÖ Småland, brukar inte vara så många Härlöviter på plats, men för de som har möjlighet så bjuds oftast på riktigt fin och svår orientering.

9 (fre) Startskottet Pan-Kristianstad
En löptävling för den som vill kolla löpformen.

10-11 Havs-OL Stigmännen Karlshamn
Brukar vara mycket trevliga arrangemang - i år med besök på Tjärö - vanligtvis många Härlöviter på plats.

12-14 (mån-ons) Sommar-3-kvällars, Andrarums IF
Brukar vara mycket trevliga arrangemang - och många Härlöviter på plats.

15 (tors) Knatet Härlövs IF
Friidrottarnas arrangemang för de yngre under Kristianstadsdagarna.

16-18 (fre-sön) Hallands 3-dagars, Halmstad OK m fl
Ganska stor 3-dagarstävling - med visst Härlövsdeltagande de flesta åren.

25-30 O-Ringen Örebro, SOFT/Örebro Läns OF
Sveriges största orienteringstävling - bör upplevas - förhoppningsvis stort Härlövsdeltagande.

augusti

6-8 Förhoppningsvis klubbresa till U-10-mila och 43-kavlen

6-7  (fr-lö) Ungdomens-tiomila Istrums SK m fl
Vi försöker få ihop kombinationslag med någon klubb i DH-18/D-18 och kanske ha eget lag i HD-12.

7-8 43-kavlen Linköpings OK/Mjölby OK
Vi försöker få ihop eget herr- och damlag för första gången

7-8 medel + långdistans Tockarps IK

10 (tis) Kretsmästerskap Dag, Härlövs IF
Vi arrangerar, men troligen får åtminstone ungdomarna delta - får vi ihop tillräckligt med folk som arrangerar så kan även fler få springa.

14-15 Götalandsmästerskapen IK Gandvik Lidköpings VSK, SKOF ungdom

14 OK Tyringe OK Tyringe
15 Tormestorpsträffen Tormestorps IF

21 Höstracet OK Orion
21 Ystads OK OK Kontinent Ystads OK
22 OK Kontinent OK Kontinent Ystads OK

22 Vittuskavlen FK Vittus
Stafett med klasser för alla - speciellt ungdomar - deltagande från Härlöv får bestämmas vid något tillfälle.

27-29 USM  Nolaskogsarna/Sidensjö

28-29 SM Lång kval + final OK Tyr SK Örnen

28 OK Gynge OK Gynge
"Vanlig" orienteringstävling.

29 4-KLUBBS Hässleholms OK
Årets viktigaste tävling enligt vissa - en lagtävling mellan klubbarna - i år finns en liten chans för Härlöv att vinna B-gruppen och gå upp i A-gruppen... Det blir i vilket fall som helst den tävling med flest Härlöviter på startlinjen! Alla ska med!

Efter detta digra sommarprogram borde vi ha kommit i form till höstens alla DM-tävlingar och andra viktiga tävlingar för ungdomarna som kommer i september.