Kristianstadskretsens Ungdomscup 2009

2009-07-10 i Orientering / Nyheter

Det är en del nyheter till årets Ungdomscup i Kristianstadskretsen: Fler deltävlingar, individuell cup och ett nytt vandringspris är några. Läs mer om Ungdomscupen här!

Allmän info om Kristianstadskretsens Ungdomscup 2009

Det är en del nyheter i årets Ungdomscup, eftersom det nu bara finns en final i Älgot Cup, som numera är namnet på finalen - detta gör att vi i år arrangerar varsin deltävling och också räknar in finalresultatet i vår egen Ungdomscup mellan klubbarna.

Deltävlingar
1. Tisdag 12 maj FK Åsen
2. Tisdag 26 maj FK Göingarna
3. Tisdag 1 sept Härlövs IF
4. Lördag 19 sept Pan-Kristianstad
5. Lördag 3 oktober OK Tyringe – Älgot cup (final)

Banor och klasser:
Grön ca 2,0 km U1
Vit ca 2,5 km D10, H10, U2
Gul ca 3,0 km D12, H12, U3
Orange ca 3,5 km D14, H14, U4
Violett ca 4,0 km D16, H16

Ingen inskolningsbana med gubbar och inga öppna, för alla klasser är öppna. U-klasserna behövs dock för våra yngsta och äldre nybörjare.

Om det bara är en deltagare i någon tjejklass slås denna ihop med killklassen i samma ålder.

Poängberäkning som tidigare för klubbarna. (USM-helg maxpoäng för de som är på USM.)

Individuell poängberäkning – någon form av ”finare” priser till segrarna vid en gemensam avslutning för året för kretsens ungdomar. (5 december?) Givetvis kan även flitpriser förekomma för de som är med på många deltävlingar!

Stort(?) Vandringspris till bästa klubb i kretsen. (Kommande år även till den klubb som ökar mest ((eller minskar minst))).