Löpträning (med orienterarna)

2012-03-23 i Löpning / Nyheter

Alla löpare är välkomna till löpträning på tisdagar vid Bockatorpet 18.00 - ca 18.45. Vi har nu så många ungdomar och äldre som vill köra gemensam löpträning att vi startar upp en grupp.

Under orienteringsperioden (mars-okt) är tanken att våra äldre orienteringsungdomar ska bli bättre löpare och att vi ska kunna samordna detta med ren löpträning för de som vill träna löpträning. Vi kör ett gemensamt pass med uppvärmning och löpskolning på ca 45 min - sedan är det fritt att springa egna rundor antingen löpning eller orientering.

Ett tips: Avsluta passet med lite arm, mag och rygg-övningar, så har hela kroppen fått sig en genomkörare.

Under perioder (nov-mars) då orienterarna inte har orienteringsträning, tränar vi tillsammans allihop.

OBS! Vid snö är det skidåkning som gäller vid Bockatorpet. I vissa fall kan det dock gå att göra båda delarna... (När skidåkarna sopat ihop ett spår, så går det oftast bra att springa bredvid.)