Skidspåren är åkbara! (Och kan bli bättre...)

2019-01-31 i Skidor / Nyheter

Under fredagen går det utmärkt att åka elljusspåret (2,5 km). Nästan hela spåret är fast och fint, lite isigt, det är sämre i granskogen norr om Bockatorpet, ca 200 m, men inga direkta genomslag. Mer info under läs mer.

Den som vill undvika det sämre partiet, kan på norra delen gena tillbaka mellan staketen på röda/blå spåret - inte spårat, men packad snö.

Det har också spårats söderut på gula spåret, följ rätt åkriktning på elljuset! Moturs! Och sedan ut på gula, ner till Baslinjen, där man åker höger på Baslinjen och följer spåret tillbaka mot Bockatorpet. Ca 6-6,5 km.) Ner till Baslinjen är spåret rensat från sten och genomslag, drygt 2 km, sedan är det mycket genomslag just nu. Ska förbättras under fredagen och är förhoppningsvis bra framåt fredagskvällen. (Går att åka i hjulspåren där det är genomslag, så man kan ta sig runt.)

På lördag kan vi hoppas på 4-5 cm nysnö under dagen och kvällen och kommer den snön så kan vi dra nya fina spår under söndagen (tidigt) - och i så fall väntar det fina förhållanden minst ca en vecka framåt.

(Kan ev också bli längre spår på Baslinjen och på Skepparslövs Golfbana också om det kommer tillräckligt med snö.)