Upprustning elljusspår

2016-08-30 i Skidor / Nyheter

Härlövs IF genomför, med bidrag från Kristianstads kommun och Riksidrottsförbundet (RF), stora förbättringar på elljusspåret under hösten. OBS att 1200m-slingan stängs 9/9-11/9

Elljusspåret består i princip av 3 delar. Arbetet kommer att börja på den sk 1200m-slingan som ligger till höger om infartsvägen när man åker in mot torpet,

9/9-11/9 kommer grävmaskin att arbeta med att jämna till ytan, förbättra doseringar mm på 1200m-slingan. Under den helgen kommer vi att stänga den slingan helt och hänvisa besökare till någon av områdets andra slingor. Förberedelserna för markentreprenaden påbörjades idag och beräknas pågå till 9/9. Under den tiden kommer enstaka träd att fällas och någon dag kommer även skotare att arbeta på spåret med att forsla ut timmer och ris. Vi uppmanar besökare att vara extra observanta under denna tid och röra sig på säkert avstånd från trädfällning och maskiner alternativt välja andra slingor.

Vi ser fram emot att därefter kunna erbjuda alla besökare ett väsentligt förbättrat elljusspår med syfte att:

• förlänga skidsäsongen
  • öka säkerheten
  • förbättra banprofilen
  • kunna erbjuda skatespår ibland samt
  • minska skidgruppens stora arbete med insamling av snö.