Nu har skidor och pjäxor kommit!!!

2012-01-26 i Skidor / Nyheter

Vi räknar med premiär på söndag 29 januari 10.00 - 15.00, på den lilla slingan vid Bockatorpet! Innan dess ska "bara" bindningar monteras, skidorna vallas och stavar beställas, så kan ungdomarna börja åka... men även om vi får 20 par, så är det ju ändå li

Eftersom inte stavar ingick i Sportkronans paket förs förhandlingar med Team Sportia i Kristianstad - dock har de inte så många par stavar hemma, så de som vill vara lite säkrare på att åka skidor på söndag bör ta med egna stavar eller hoppas på att det finns andra som kan låna ut stavar på plats.

Vad vi kunnat se kan vi erbjuda låneskidor som passar om man är från ca 105 cm - ca 160 cm lång och inte väger över 60 kg. Skor finns i storlek 1,5 - 8. Stavar kommer att finnas i längder från 85 cm till 135 cm. Ungdomar prioriteras, men äldre kan också få prova om de har "rätt" storlek.

För att få verksamheten att gå runt med vallning och så småningom kompletteringar med ny utrustning, så kommer vi att ta ut en mindre hyra för utrustningen. Vi börjar med 20 kr per timme (10 kr per halvtimme). För ungdomar som är medlemmar i Härlövs IF och vill låna skidor till tävlingar (om det blir några) eller till läger och flera träningar, så kan det bli ett pris per tävling och ett maxpris per säsong. Tanken är inte att vi ska göra någon vinst på utrustningen, men inkomna medel ska garantera att verksamheten är uthållig över tid - skulle det komma in mer pengar än vad som behövs, så gör vi antingen så att vi sänker priset eller så köper vi in mer utrustning.

Välkomna!