Inställt!!! - DM 50 km (H)/ 30 km (D) 6 februari 2011

2011-01-23 i Skidor / Nyheter

Tyvärr har de senaste dagarnas töväder varit lite varmare än beräknat - så vi ställer in tävlingen på söndag. Vi hoppas kunna genomföra den så snart som möjligt då vi får kyla och snö igen. Vi återkommer när det blir aktuellt. Välkomna!

Lite kort information om läget:

Väderprognoserna visar att det kanske blir blötsnö på fredag och regn och flera plusgrader på lördag - så vi räknar inte med att snöläget förbättras till söndagen. Vi hade hoppats ha ett tjockt täckande lager ikväll på hela banan, men det vi lade på i tisdags hade redan smält - och nu har vi inte så mycket snö i närheten att det går att fylla på igen. Så vi kastar in handduken redan ikväll!

Prognoserna visar kyla i nästa vecka från onsdagen - dock inte någon snö att tala om - så det är tveksamt om det kan gå att åka skidor nästa helg heller.

Vi återkommer med information när det ev blir aktuellt med ett nytt datum!

Välkomna!