Skid-DM Klassisk stil (15/5/J/U) - 23 jan

2010-01-23 i Skidor / Arrangemang

Nu är årets Skid-DM - 15 km (Herrar) - 5 km (Damer) - Juniorer och Ungdomar - Klassisk teknik - avgjort! Resultaten är korrigerade 2010-01-30! Det blev en mycket fin tävlingsdag på Skepparslövs Golfbana, med 140 startande skidåkare (145 anmälda). Vi tacka

Resultat Skid-DM  OBS! Resultaten korrigerade 2010-01-30.

Skidspåren kommer att hålla några dagar till, men kommer att dras om på känsliga partier (golfmässigt) så snart det är möjligt. Vi har även en fin nybörjarbana på "Drivingrangen", ca 200 m V om klubbhuset, på ca 700-800 m, och en kortare skateslinga på ca 500 m om man åker till vänster vid starten (men ta det försiktigt vid varvningen vid parkeringen då det saknas snö på några meter).

De som har gammal urväxt skidutrustning som fungerar får gärna skriva ett meddelande i gästboken, så kanske några behövande ungdomar kan få eller köpa lite billigare utrustning...

Stort tack till alla som kom och tävlade!

Stort tack till alla som hjälpte till med arrangemanget!

Stort tack till vädrets makter som verkligen gjorde dagen perfekt!