Gemensam skidträning - måndagar

2009-12-17 i Skidor / Nyheter

Med start den 11 januari 2010 så försöker vi ha gemensam skidträning 18.00 - ca 20.00 för våra skidåkare. Vid snö tränar vi givetvis vid Bockatorpet, i annat fall samlas vi vid Friskis & Svettis i Kristianstad för rullskidträning eller styrketräning.

När vi tränar vid Friskis & Svettis gäller följande:

Medlemskap i Friskis & Svettis kostar 100 kr per år.

Medlemmar i F&S kan köpa parkeringsskiva för 20 kr per år.

Träning i gymmet kostar 50 kr per gång för medlemmar (70 kr för icke medlemmar). För de som vill träna mer på F&S finns många alternativ för aktiviteter och betalning.

Medlemmar i F&S duschar gratis efter träningen.

Tanken är att vi åker rullskidor då det går och försöker träna i gymmet om det är busväder. (Men har vi snö och skidspår är det ju såklart vid Bockatorpet vi tränar.)

Planen är att vi håller på fram till Vasaloppet och sedan startar denna träning redan efter sommaren inför nästa års säsong.