I väntan på snön

2009-07-21 i Skidor / Nyheter

Som skånsk skidåkare vet man vad det innebär att vänta på snö, här följer lite tips på hur man klarar de mörkaste perioderna utan snö...

1. Försök hålla dig i form med barmarksträning, rullskidsåkning och annan träning.

2. Se till din skidutrustning så att den är i ordning när snön kommer. Var redo! (Ett par skidor för Skånsk skidåkning och ett par skidor för åkning på snö bör ingå i varje skånsk skidåkares utrustning.)

3. Håll koll på när det dyker upp möjligheter till skidläger på snö, så du inte missar viktiga snömil.

4. När snöflingorna börjar falla: Samla ihop så många rena fina flingor du kan, ta med grov sopborste och snöskyffel, och bege dig till Bockatorpet, så gör vi skidspår och får några snömil på hemmaplan också.