Maj månad - en mycket aktiv månad!

2019-05-09 i Allmänt

Under maj månad kan Härlöviterna dyka upp lite "All over the Place"! Kolla in vad som händer och var vi kan dyka upp under läs mer! Häng på!

Till helgen 3-5 maj var det Swedish League i Stockholm för orienteringseliten, 3 st av klubbens duktiga juniortjejer var på plats. För löparna var det Humlestafetten i Bromölla på lördagen och Hässleholms Tjejmil på söndagen. Bockatorpet hade fikaserveringen öppen på söndagen 10-13, med tipspromenad (start 10-12).

Helgen, 11-12 maj, åker en del på PreO-tävlingar i Kungsbacka, där stora delar av Sverigeeliten kommer att vara på plats. Övriga orienterare får ta sig en bit uppåt landet. Löpare kan hitta några lopp i Skåne. Collette deltar i Hammertrail på Bornholm - "Danmarks hårdeste Trail löb" - 50 miles. (Dock sponsrad...)
Bockatorpet har fikaserveringen öppen på söndag 10-13, med tipspromenad (start 10-12).

15 maj arrangerar klubben Tjejloppet Kristianstad, med start 19:00 i Tivoliparken. Har du glömt att anmäla dig går det bra att efteranmäla sig mellan 17:00-18:30.

15-21 maj väntar World Orienteering Day, med många orienteringsaktiviteter. Det kommer speciellt program på hemsidan och inlägg på FB.

Helgen 18-19 maj börjar sprintsäsongen för orienterarna. På lördagen kan man springa DM för Småland i Älmhult (individuellt + stafett) och på söndagen Lundasprinten, där det också är Ungdomsserie, så där hoppas vi att alla våra ungdomar kan vara med.
En del löpare kan säkert ses i Göteborg på Göteborgsvarvet.

Helgen 25-26 maj kan orienterarna springa DM för Blekinge i Ronneby (individuellt + stafett) på lördagen och DM för Halland i Halmstad (individuellt och stafett) på söndagen. Några ungdomar kanske blir uttagna till Unionsmatchen i Åmål. Några juniorer kanske springer JVM-tester i Mullsjö.
Löparna har Stadsloppet Kristianstad på lördagen och traillöparna har Blekinge River Trail på söndagen.
Och så är det ju Mors dag på söndagen!

Sedan avslutas månaden med början på Kristihimmelfärdshelgen, med Sprint-SM i Hälsingland för orienterarna och PreO-tävlingar i Värmland och Bohuslän.

Sedan tränar vi ju både orientering och löpning på tisdagar och torsdagar, löparna kör extra långa och härliga pass på helgerna, så det finns verkligen att göra under månaden. Årets roligaste månad! För man är ju inte direkt sysslolös ;)

(Bara lite jobbigt när det är många saker man vill göra som ligger på samma dag...)