Torpvandring och cykeltur

2015-06-11 i Bockatorpet / Nyheter

Ingvar Johannesson kommer i samarbete med Nävlingeåsens Intresseförening under två tillfällen i månadsskiftet juni/juli leda en vandring till torpruiner kring Bockatorpet samt en cykeltur till olika sevärdheter i området.

Vandringen till torpruiner kommer att gå längs "Blå spåret" (lite kortare än tisdagens Gå-Lunka-Löp-lopp) lördagen den 27 juni med start kl 12.00 från Bockatorpet. Beräkna ca 2 timmar inklusive stoppen. Deltagarna uppmanas ta med någon fika för gemensam paus efteråt.

Onsdagen den 1 juli kl 17.30 blir det en cykeltur med start vid Bockatorpet. Färden (ca 1 mil) går till olika sevärdheter som Kotäppeléet, Reservatet, Källan, Ruinen efter Färdigs gård mm. Även till denna tur uppmanas deltagarna att ta med egen fika för paus efter cykelturen.

Ingen föranmälan till något av evenemangen och ingen avgift. ALLA är välkomna!