Välbesökt Valborgsmässofirande

2013-05-01 i Bockatorpet / Nyheter

Tillslutningen var god vid årets Valborgsmässofirande i Bockeboda den lite kyliga kvällen. Drygt 150 personer fanns på plats för att höra vårtal, se på elden, lyssna på sång och musik. Drygt ett 80-tal gick tipsrundan. Många grillade korv och fikade i avv

Det lilla bålet flammade på gamla Bockatorpets plats när kommunalrådet Pierre Månsson hälsade våren välkommen och kärnfullt erinrade om hur olika våren betyder för barn och vuxna i alla åldrar innan han utbringade ett leve för årstiden.

Vi fick höra snart 90-årige Nils Algot Nilsson framföra några vårmelodier Bröderna Simon och Josef Isaksson sjöng ett par folkvisor och tillsammans med Anders Johannesson framförde de både Vintern rasat ut och Sköna maj välkommen. De hyllade också vår monark med Kungssången innan de avslutade med Nationalsången. Kvällen avslutades med utlottning av kaffebiljetter bland dem som gått tipspromenaden. Flera bilder finns under fliken Bockatorpet.