Vi firar Valborg i Bockeboda även i år

2013-04-19 i Bockatorpet / Nyheter

Det blir både vanligt och ovanligt Valborgsmässofirande vid f d Bockatorpet i år. Det vanliga: Vi har tipspromenad, kaffeservering, säljer korv till grillning m.m. Ovanligt: Inget torp, bål på torpets plats och ett kommunalråd som vårtalare.

Efter att bålet har tänts kl 19.30  kommer kommunalrådet Pierre Månsson att hälsa våren välkommen. Trogna gästerna Simon och Josef Isaksson från Vinslöv kommer som vanligt att framföra några melodier.

Vi startar även i år kl 18.00 med tipspromenad och kaffeservering. Då finns också möjlighet att köpa korv för grillning. Grillarna är tända.

Kvällen avslutas med att några fikabiljetter till caféet i Bockebodagården lottas ut på  de inlämnade tipskupongerna. ALLA VÄLKOMNA!

Tänk på att efter branden i höstas har vi mycket begränsat antal sittplatser.