Elljusspåret skadat, men vägen framkomlig

2011-11-28 i Bockatorpet / Nyheter

Det finns nedfallna träd på elljusslingan. Gamla delen av elljusslingan fungerar inte. Vägen till Bockatorpet är nu framkomlig.

En lampa i början av elljusslingan har slagits ned av fallande träd så slingan är mörk. Det ligger fallna träd på båda sidor om stolpen. Ett 10-tal granar har fallit på varje sida av elljusslingan, där den går parallellt med vägen. Några träd låg över vägen mot torpet, men har nu tagits bort. Kommunen kommer med en maskin i dag för att ta bort granarna över spåret.

På norra delen av slingan ligger också ett 20-tal granar över spåret inom Hushållningssällskapets område. Den sydligaste delen av elljusslingan och övriga spår har jag inte kollat. Hushållningssällskapet räknar med att fixa sin del av spåret under denna vecka.

I Bockatorpet fungerar både el och telefon.