Valborgsmässofirande 2011

2011-05-04 i Bockatorpet / Nyheter

Som vanligt firades Valborgsmässoafton vid Bockatorpet med tal, eld, sång och musik.

Det hela föregicks av tipspromenad, där ett antal fikabiljetter lottades ut. I stugan serverades kaffe, medan de som ville kunde köpa korv för grillning.
Vårtalare var politikern Christina Borglund, som höll ett uppskattat tal till våren och berörde betydelsen av skogsområdet runt Bockatorpet. Simon och Josef Isaksson sjöng Nu grönskar det. Tillsammans med Anders och Linus Johannesson spelade de också några av de sedvanliga vårmelodierna. Slutligen framförde Nils Algot Nilsson, bl.a. känd från Körslaget, några vårmelodier innan det hela avslutades med nationalsången.

Besöksantalet var i år betydligt större än tidigare och alla tycktes trivas och uppskatta arrangemanget.

Se fler bilder från arrangemanget här.