Städdag vid Bockatorpet 13 november 2010

2010-11-18 i Bockatorpet / Nyheter

I lördags var det städdag vid Bockatorpet. Ungefär 25 personer, de flesta veteraner, men några nya krafter, tog med lust och glädje itu med de olika arbetsuppgifterna.

Det var främst räfsning och bortforsling av lövhögarna. Tore med traktorn skötte transporten innan en oturlig punktering satte stopp. Lasse blåste undan löv från svåra skrymslen, Per med sin såg röjde de närmaste stigarna för vinterns ev skidspår och Marie- Louise med flera tvättade skyltar. Sen blev också hängrännorna runt huset rengjorda från löv och mossa.

Inomhus, där Torsten ordnat en mysig brasa, skötte Siv och Anja mathållningen. Vi fick förmiddagskaffe och efter väl förättat jobb bjöds vi på en superb ärtsoppa och efteråt härlig kaka med grädde till kaffet.

Denna dag förenades verkligen jobb med både glädje och social samvaro. Tack alla som ställde upp. I april blir det dags för ny arbetsdag med finputsning inför Valborgsmässofirandet.

Klicka här för att se bilder från städdagen.