Orientering för ALLA - våren 2023

2023-03-27 i Orientering / Nyheter

Vårens orienteringsträningar för ALLA är igång! Vi har träningar varje tisdag fram t o m 30 maj. Se uppdateringar om träningarna här! (Uppdateras senast dagen före, om det är något speciellt.)

På Orientering för ALLA finns alltid banor från grön - orange (+). Orange (+) betyder att det oftast är några svårare kontroller också eller så kan det dyka upp specialversioner av träningen utan vissa karttecken för mer avancerade orienterare.

Start från ca 18:00-18:30 på alla träningarna.

Tisdag 25 april , samling vid Bockatorpet, träning från Bockatorpet.

Tisdag 2 maj, "Brödernas", vägvisning mellan Skepparslöv och Bockeboda, strax öster om Djurhagsvägen (vägen mellan Önnestad och Bockeboda).

Tisdag 9 maj, samling vid Talldalsskolan i Vä, sprintträning. (DM lördag 13 maj.)

Preliminärt

Tisdag 16 maj, samling vid Bockatorpet, träning ca 500-600 m från Bockatorpet.

Tisdag 23 maj, samling i Önnestad, sprintträning. (SM i Lund 27-28 maj.)

Tisdag 30 maj, träning vid Bockatorpet.

Ev Klubbmästerskap 6 juni...

Intressanta tävlingar för barn och ungdom:

30 april, Ringsjö OK, Ungdomsserie, "vanlig tävling".

1 maj, OK Älme, "vanlig tävling".

13 maj, Hjärnarps OL, Sprint-DM, Ängelholm (Även Sprint-stafett.)

27 maj, Lunds OK, Sprint-SM, Ungdomsserie på publiktävlingen

Tidigare träningar:

Tisdag 28 mars tränar vi vid Baslinjen, start från ca 17:45-18:30. (Tillkommer några teknikbanor till torsdagens OCK-träning, så det finns chans att träna på dessa banor fram t o m söndag 15:00, ledare på plats tisdag och torsdag kväll.)

Tisdag 4 april tränar vi vid Bockatorpet, start från ca 17:45-18:30. Kan bli lite kortare slingor, och för de som jobbar med tävlingen på Påskafton, så kan det bli en del jobb inför tävlingen.

Tisdag 11 april tränar vi vid Bockatorpet, start från ca 18:00-18:30. Troligen kortare slingor och fokus på fler lätta banor, då vi hoppas att många nya orienterare dyker upp.

Tisdag 18 april, samling vid Bockatorpet, start från ca 18:00-18:30, träning ca 500-600 m från Bockatorpet.