Dags att söka Stipendium 2024

2024-01-24 i Allmänt

Är du 25 år eller yngre och medlem i Härlövs IF kan du nu söka stipendium ur Nils-Algots och Karl-Gunnars minnesfond! Gör ansökan före 8 februari!

Stipendium 2024 ur Nils-Algots och Karl-Gunnars minnesfond, totalt delas det ut maximalt 10 000 kronor ur minnesfonden.

Ålder: T o m 25 år

Alla idrotter (orientering, löpning, skidor).

Flera stipendiater kan tilldelas medel varje år.

Vem:

Individ som vill satsa på sin idrott. Tex bidrag för tävlings-/träningsresor till annan terräng för att förbereda in för mästerskap eller annan viktig tävling. Alternativt för att kunna underlätta satsning, till exempel till viss utrustning, resor etc. Speciell utbildning kopplad till idrott som utövas kan också premieras.

I ansökan:

• Motivering

• Vad ska pengarna användas till? En enkel beskrivning.

Belopp

10 000 kr att fördela på en eller flera.

Ansvarig

Lars D och Magnus T är stipendieansvariga och bereder förslag till valberedningen som tar beslut.

Anmälan till Lars Dahl eller Magnus Tenghagen senast 2024-02-08. lars.dahl70@gmail.com eller magnus@tenghagen.com