Vintercup + PreO på söndag 25 februari

2024-02-20 i Orientering / Nyheter

Välkommen till Åkeboda och sista omgången av Vintercupen 2023/2024. Dessutom har du möjlighet att prova på PreO och TempO inför PreO Syd 5-7 april. Anmäl dig på Eventor!

På söndag 25 februari arrangerar vi Vintercup + Prova-på-PreO i Åkeboda, "hemma hos" Jörgen Modig. Det finns banor för alla på Vintercupen och anmälan sker som vanligt via Eventor - senast på fredag. För den som inte har inloggning till Eventor, så kan anmälan skickas via E-post. (Möjlighet finns i begränsad omfattning att anmäla sig direkt på plats.

Prova-på-PreO har 6-8 kontroller + två TempO-stationer. Det finns förklaringar på hur det går till på plats (ev kan det läggas in något dokument på Eventor också). 5-7 april arrangeras PreO Syd och till hösten även DM och Fyrklubbs PreO - och av detta arrangerar Härlövs IF en "dubbeltävling" lördagen den 6 april i PreO Syd, med en PreO och en TempO - så vi hoppas också få en liten uppvärmning och möjlighet för funktionärer att träna och lära sig hur det fungerar på söndag.

Länkar till anmälan:

Eventor - Tävlingsinformation: Vintercupen Etapp 11, Åkeboda (orientering.se)

Eventor - Tävlingsinformation: PreO, Åkeboda (Prova-på) (orientering.se)

Välkomna!