Orientering för ALLA - tisdagar

2024-04-09 i Orientering / Nyheter

Vårens orienteringsträningar för ALLA är igång! Vi har träningar varje tisdag fram t o m 4 juni. Se uppdateringar om träningarna här! (Uppdateras förhoppningsvis senast dagen före, om det är något speciellt.)

På Orientering för ALLA finns alltid banor från grön - orange (+). Orange (+) betyder att det oftast är några svårare kontroller också eller så kan det dyka upp specialversioner av träningen utan vissa karttecken för mer avancerade orienterare.

Start från ca 18:00-18:30 på alla träningarna.

Tisdag 23 april, "Brödernas", vägvisning på Bockebodavägen mellan Skepparslöv och Bockeboda, strax öster om Djurhagsvägen (vägen mellan Önnestad och Bockeboda).

Ganska "vanliga" banor, en kort och en kortkort grön, vit och gul två olika banor och orange tre olika slingor(ca 6 km totalt).

Acke har öppet i klubbens museum ca 17:30-18:30. Passa på att titta hur det ser ut.

Tisdag 30 april , ingen orienteringsträning. (Tips: OK Älme har tävling 1 maj.)

Tisdag 7 maj, samling vid Baslinjen, infart från Bockebodavägen precis väster om infarten till Bockatorpet.

Preliminärt

Tisdag 14 maj, samling i Vä, sprintträning. (DM söndag 19 maj.)

Tisdag 21 maj, samling vid Bockatorpet.

Tisdag 28 maj, samling i Önnestad, sprintträning.

Tisdag 4 juni, träning vid Bockatorpet.

Ev Klubbmästerskap 6 juni...

Intressanta tävlingar för barn och ungdom:

20 april, Vättefejden/Gränsfejden, Ungdomsserie, "vanlig tävling".

28 april, Frostalunken, Ungdomsserie, "vanlig tävling".

1 maj, OK Älme, "vanlig tävling".

19 maj, OK Kontinent, Sprint-DM, Falsterbo. (Även Sprint-stafett.)

Tidigare träningar:

Tisdag 9 april tränar vi vid Bockatorpet. Blir lite kortare och längre slingor, lite extra många kontroller för yngre och nya orienterare, lite färre kontroller för de svårare och mer vägval.

Tisdag 16 april samlas vi vid Bockatorpet, träning ca 500-600 m från Bockatorpet. "Ängaorientering" - riktning och borttagna tecken för de svårare. Vi går gemensamt från Bockatorpet ca 18:02, de som kommer senare får följa röda spåret, fortsätt tills ni kommer ner för första stora backen och gå rakt ut på ängarna därifrån, så hittar ni samlingen.

Kvällens tips: Lägg kartan på rätt håll, titta ut vilket håll du ska på, sikta på något i den riktningen - innan du springer/går. (Man måste dock hålla sig innanför staketen.)