Klubbmästerskap i PreO 20 oktober!

2024-10-09 i Orientering / Nyheter

Prenumerera via:

I samband med FK Göingarna tävling i PreO 20 oktober (Klubbfight) tävlar vi också om vem som blir årets klubbmästare i PreO. Missa inte ordinarie anmälan på Eventor, senast söndag 13 oktober (efteranmälan möjlig till lite högre kostnad). Ta chansen att utmana dina klubbkompisar om vem som är klubbens bästa kartläsare. Välkomna!

Klubbmästerskap för vuxna i A-klass, är det några ungdomar som ställer upp, så gäller -16 år i B-klass och -12 år i C-klass (minst två deltagare för att det ska gälla som KM).

Vi är samtidigt med i Klubbfighten, så går det bra för flera av våra deltagare, så blir det inte bara en spännande kamp om bäst i klubben, utan en spännande kamp om vilken klubb som är bäst i PreO på hela tävlingen.

För de som vill "värma upp" (behöver lära sig lite speciella regler och liknande) så finns det även en PreO-tävling i Karlshamn på lördagen, Pan-Kristianstad står som arrangör, men Niklas Nilsson (Härlövs IF) är banläggare och funktionärer från flera klubbar hjälper till. Också ordinarie anmälan senast söndag 13 oktober.