Uthyrning Bockatorpet

Bockatorpet kan hyras av privatpersoner och föreningar. Huvudinriktningen är aktiviteter kopplade till ett aktivt friluftsliv eller utbildning. Det kan också hyras ut till enklare bjudningar eller sammankomster. Bockatorpet hyrs ej ut till fester. Hyran är 800 kr per dag för medlemmar och föreningar, samt 1500 kr per dag för övriga. Föreningar som vill hyra för mer regelbundna aktiviteter, kan höra av sig för att få specialpris.

Bokningsförfrågan görs till Susanne Karlsson via mail:

bockatorpet@harlovsif.se

alternativt telefon på kvällstid 070 - 202 68 62.

Bockatorpet består av två stycken hus med en inglasad entré mellan husen. I det ena huset finns en stor samlingssal med plats för 50 sittande gäster. Det finns också kök med porslin för 50 personer, spishäll, ugn, microvågsugn, kaffebryggare och köksredskap för enklare matlagning samt ett konferensrum med plats för ca 10 personer (används också till förvaring, så behöver det användas behövs besked i god tid). Det finns även två toaletter. Det andra huset består av två stora omklädningsrum med dusch,bastu och toaletter. Hela anläggningen är handikappanpassad. Larmet i stora huset går att slå av och på med hjälp av tagg 6:00-22:30. (Ev övernattningar kan ordnas men kräver extra instruktioner.)

För utomhusgäster finns en toalettbyggnad, varav en toalett är handikappanpassad. Toaletterna är öppna dagligen kl. 6:00-22:30. Vid stugan finns även gräsplaner för t ex brännbollsspel, flera fasta grillplatser och ett vindskydd med tak, med bänkar och bord för fikapauser vid dåligt väder. Det finns också ett utomhusgym och en hinderbana för barnen.

Begränsningar finns i uthyrningen under föreningens träningskvällar (tis- och torsdagar) och att medlemmar alltid har tillgång till omklädning, dusch och bastu 6:00-22:30.