Problem/felanmälan

Upptäcker du några problem eller fel vid ditt besök vid Bockatorpet eller i motionsspåren, så gäller följande för att din felanmälan ska hamna rätt:

Stiftelsen Skånska Landskap ansvarar för de uppmärkta spåren, parkeringarna och grillplatserna söder om Bockebodavägen + Trail- och MTB-spåret, skogen de äger och de rejäla sittgrupperna vid grillarna vid Bockatorpet.

Kontaktuppgifter:

Tel: 044-309 39 30

E-post: info@skanskalandskap.se

Kristianstads Kommun ansvarar för de uppmärkta spåren och parkeringarna norr om Bockebodavägen (utom Trail- och MTB-spåret och elljusspåret), Bockatorpet och området omkring detta.

Tel: 044-13 50 00

E-post: kommun@kristianstad.se

Härlövs IF ansvarar för elljusspåret och har vissa skötseluppdrag kring Bockatporpet via kommunen.

För ev borttappade saker, bortsprungna djur, upphittade saker och djur, så kan man efterlysa saker eller ägare i Facebookgruppen Bockeboda. Eller kontakta den man tror kan hjälpa till med saken. Värdefulla saker lämnas i första hand till Polisen.

OBS! Gröna, Röda och Blåa spåret går till stora delar i privat skog, där är det extra viktigt att besökare i skogen "sköter sig" för att inte orsaka problem med spåren. Periodvis kan skogsarbeten påverka spåren, men även de privata skogsägarna brukar se till att spåren är i bra skick så snart skogsarbetena är klara - vid större skogsarbeten kan det dock ta uppåt ett år innan arbetet är klart.